Шановні масони, останнім часом з певних причин досить часто порівнюються Одеська та Дніпропетровська області.
Хочу дещо полегшити це всім бажаючим.
По-перше, хто не знає (з Вікі): Субве́нція (від лат. subvenio «приходжу на допомогу») — це форма грошової допомоги місцевим бюджетам із державного, яка призначена для конкретно визначеної цілі/цілей.
По-друге, основні джерела, використані мною, є бюджети Дніпропетровської та Одеської областей на 2016 рік, взяті в додатках з офіційних сайтів:
http://oblrada.odessa.gov.ua/odeska-oblast/byudzhet-odeskoyi-oblasti-na-2016-rik/http://oblrada.dp.ua/official-records/budgetПо-третє, подекуди я буду скорочувати числа — нас цікавить порядок, а не ідеальна точність.
Хочу зазначити, що Дніпропетровська область — класичний індустріальний регіон, на відміну від більш різноманітної, якщо так можна сказати, Одеської області, хоч в Одеській області також є, звісно, і великі підприємства, і промисловість.
На підтвердження цього ствердження, цифри: за січень-березень в Дніпропетровській області реалізовано промислової продукції на 70 млрд грн. (
http://www.dneprstat.gov.ua/expres/2016/05/05_05_2016/real_0316.pdf), тобто приблизно по 23 млрд щомісяця, тоді як в Одеській за січень-лютий — 7,37 млрд г грн. (
http://od.ukrstat.gov.ua/stat_info/prom/prom2.htm), тобто приблизно 3,7 млрд щомісяця. Різниця більш, ніж в 6 разів.
Просто для статистики, населення Одеської області: 2,4 млн., Дніпропетровської — 3,3 млн.
Відповідно, в структурі дохідної частини обласного бюджету податки на доходи фізичних осіб 720 млн грн. та 1241 млн.
Там же, податки на прибуток підприємств (тобто ті 10%, які залишаються в області) відповідно 115,5 млн та 453 млн.
Пропорції частки областей в національному ВВП: 4,73% та 10,24% відповідно, по минулим рокам (
http://insiders.com.ua/spravochnik/valovoj-vnutrennij-produkt), хоч я зустрічав ствердження дніпропетровських депутатів, що частка їх регіону 20% (
http://www.oblrada.dp.ua/press/news/default/2015-01/3689) — можливо, останні два роки так і є, за рахунок зменшення частки Донецької області, за зрозумілих причин. Тоді пропорція буде майже співпадати з пропорцією по податкам.
Рентна плата по Од. (буду скорочувати) незначна, там виходить лише 8,5 млн грн., тоді як по Дн. — 692 млн. грн.
Незначний, але цікавий нюанс: доходи від власної підприємницької діяльності по Од. 270 тис., тоді як по Дн. 1,8 млн.
Власні надходження (за послуги) — 160 та 192 млн відповідно, на диво різниця невелика.
Саме цікаве, увага: ті самі субвенції, визначення яким я дав з самого початку.
По Од. 1,64 млрд грн., по Дн. — 9,96 млрд грн.
Загальна дохідна частина по Од. 2,8 млрд, з них 1,64 субвенції, 0,87 млрд. податкові надходження, по Дн. 12,89 млрд, з них 9,96 млрд субвенції, 2,67 млрд податкові надходження.
Такий бюджет дозволить Дн. (минулого року був в півтора рази менше) зробити наступне, цитую (
http://ua.interfax.com.ua/news/general/308978.html):
«У витратній частині передбачено поетапне підвищення розміру зарплати працівникам бюджетної сфери : з 1 травня до 1 тис. 450 грн, з грудня 2016 - до 1 тис. 550 грн.
Витрати на освіту: 1 млрд 427,1 млн грн, на медичну галузь - 2 млрд 93,5 млн грн, соцзахист і соціальне забезпечення - 263 млн грн, з них 6,3 млн грн - допомога малозабезпеченим верствам населення і учасникам АТО, на галузь "культура і мистецтво" - 142,9 млн грн.
На обласну програму "Здоров'я населення Дніпропетровщини" передбачено 203,9 млн грн, "Молодь Дніпропетровщини" - 2,8 млн грн, "Оздоровлення та відпочинок дітей" - 21,9 млн грн. Ще 1 млн грн передбачені на виконання обласних програм підтримки малого і середнього підприємництва, 1,3 млн грн - на розробку документації щодо землеустрою учасникам і сім'ям загиблих в АТО, на безкоштовну приватизацію земельних ділянок.
Також 300 млн грн направлять на поточний і капітальний ремонт доріг комунальної власності, 270 млн грн - на природоохоронні заходи, 200 млн грн - на будівництво і реконструкцію водогонів та інші потреби».
По Од. постанова облради сумно констатує, що
«16. Встановити, що фінансування витрат, передбачених в даному рішенні, пов’язаних з поточним та середнім ремонтом автомобільної дороги державного значення М-15 Одеса-Рені (на Бухарест), здійснюється тільки після отримання аналогічних коштів з Державного бюджету України».
Дякую тим, хто дочитав до кінця та порівняв статистичні дані, у мене до вас лише одне запитання: в п’ятницю, ввечері — навіщо ото воно мені треба було?
Сподіваюсь, якщо хтось захоче порівнювати Одеську та Дніпропетровську області, тепер вам буде трішечки легше.