Категория "В" будет обновлять права каждые 15 (пятнадцать) лет. И то, это будет не сдача на права, а просто продление существующих после медкомиссии.
Каждые 5 лет права будут обновлять только водители, перевозящие пассажиров (больше 8 человек за рейс) и грузы, обозначенные как "опасный груз".
Вот просто.
Ха-ха. Кому-то надо лучше формулировать или вообще молчать. А то сначала написала пост так, что подняла зраду, потом его поправила. А в скрине комментариев, что я принесла не написала, что "только медкомиссия", а написала дословно "Дорогий Романе, дивіться,
по-перше, це одна з вимог директив ЄС. Питання
більше стосується медичного стану водія. По-друге, законодавчі ініціативи ще лише на стадії розробки. Тому не потрібно панікувати, всі плюси та мінуси будут розглянути та враховані) "
А под спойлером ее пост еще до правок.
Cпойлер
Увага #длиннопост!
19 січня Верховна Рада зробила ще один крок на зустріч європейській інтеграції – у першому читанні був прийнятий законопроект №0124 «Про приєднання до Протоколу про внесення поправок до пункту а) частини першої статті 1 та частини першої та пункту b) частини третьої статті 14 Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)», розроблений МВС України
Тепер доступною мовою про те, чому це важливо, та євроінтеграційну діяльність МВС.
Невід’ємною вимогою Угоди про асоціацію між Україною та ЄС є гармонізація національного законодавства та приведення внутрішніх правових норм у відповідність до європейських. Зокрема це стосується і норм, що регулюють дорожній рух. Саме тут на арену виходить МВС із відповідним Планом заходів щодо імплементації Угоди, який в тому числі передбачає внесення змін до закону “Про дорожній рух” та ПДД України задля виконання двох директив ЄС.
Перша з них Директива 2008/68/ЄС стосується забезпечення безпеки при перевезенні небезпечних вантажів. Якщо коротко, згідно цією директивою будуть встановлені нові стандарти періодичності проходження технічного контролю транспорту, що перевозить небезпечні вантажі; стандарти щодо підготовки та екзаменації водіїв та відповідальних за перевезення осіб; а також запроваджено вдосконалену систему звітності. Всі ці новації покликані реалізувати головну мету Директиви – гарантувати безпеку дорожнього руху та міжнародних перевезень.
Друга – Директива 2006/126/ЄС про посвідчення водія – має на меті унормування віку для допуску до керування певними категоріями транспортних засобів, гармонізацію категорій і підкатегорій транспортних засобів, запровадження мікрочіпу як складової частини посвідчення водія та нові строки дії посвідчень.
Чого ж очікувати від цих нововведень? Звісно ж більшої безпеки та свободи дорожнього руху. Унормування віку отримання прав розширить доступ до керування окремими категоріями транспорту, мікрочіпи забезпечать захист від підробок, а перегляд строків дійсності сприятиме більшій безпеці дорожнього руху. Сьогодні національне посвідчення водія дає право на керування транспортом протягом 30 років з дати його отримання. Новими нормами будуть встановлені нові строки від 5 до 15 років в залежності від категорії транспорту з метою періодичної перевірки знань та навичок, а головне відповідності здоров’я водіїв встановленим медичним та психофізичним вимогам. До речі, категорії транспорту також будуть переглянуті.
Поки ви читаєте цей пост, спеціалісти Головного Сервісного центру МВС працюють над розробкою законопроекту щодо імплементації цієї Директиви:) Згодом розповім більше.
Мені подобається, що команда МВС не зупиняється на виконанні зобовязань перед ЄС, але розробляє по-справжньому нові та сучасні підходи та вдосконалюється з кожним днем. Якщо маєте сумніви – завітайте до нових Сервісних центрів, а потім продовжимо бесіду)