Квитки на сьогодні з Пенанга в Куала Лумпур коштують 18$. Це не акція і не "обмежена кількість". Акційна ціна - це 5-8$. Так, якщо ви хочете летіти у "бізнес-час", тобто вранці і ввечері - ціна буває в два і три рази вищою. В обід або пізно вночі - 18$.
Пенанг за населенням як Львів, Куала-Лумпур за кількістю мешканців як Київ. Відстань між двома містами - як відстань між Києвом і Львовом, правда тут є автобан і швидкість автобусного перевезення - від 4 до 5 годин. Є також потяг, до якого з центру треба дістатись на 20-хвилинному паромі. Острів Пенанг з'єднаний з материком двома мостами - один із них добудований лише у минулому році і це другий найдовший у світі міст - 24 кілометри. У Малайзії показник кількості автомобілів на душу населення в 10 разів перевищує показник кількості авт в Україні.
Здавалось би - для чого тут авіаперевезення? Але час коштує грошей, тому щодня з Пенангу в Куала-Лумпур є 39-45 рейсів. Тобто щодня літаки перевозять біля 3-4 тисяч пасажирів лише по одному напрямку. Для порівняння - з Києва до Львова в день є МАКСИМУМ один рейс. У деякі дні - жодного. Квитки від 40$. В найближчу неділю найдешевший квиток - 200$.
Захист національного перевізника чи виробника, закритість ринку робить нас біднішими. Відсутність конкуренції означає благо для вибраних компаній і біду - для споживача.
Якщо ще є люди, які захищають МАУ і кажуть про те, що їх ціни є обґрунтованими - покажіть їм ось цей знімок. 20 жовтня МАУ летить з Києва у Нью Йорк за 404$. Це падіння цін на цьому напрямку відбулось нещодавно - МАУ на кілька доларів демпінгує ціну Аерофлоту, який з пересадкою у Москві, коштує де-факто стільки ж. А поруч МАУ пропонує летіти на тому ж рейсі з Москви з пересадкою у Києві - за 189$.
Знаєте, чому для українців українська компанія пропонує той самий рейс вдвічі дорожче? Чому у одної і тої самої авіакомпанії Київ-Львів може коштувати дорожче, ніж Москва-Нью Йорк? Бо в Москві у МАУ є конкуренція, а вдома ця компанія всіх конкурентів вбила. Якби МАУ працювало в умовах конкурентного ринку - їм просто слід було б вкладати у свій бізнес і конкурувати, а не вижимати з цього ринку усі можливі соки.
Національний перевізник - це коли зі Львова у Київ буде 40 рейсів на день і конкурувати вони будуть з потягами і комфортабельними автобусами. 40 рейсів на день - це пілоти, стюарди, працівники аеропорту, це сотні кафе в аеропортах, це таксі і розвиток локального туризму. А поки що одна приватна компанія узурпує ринок, де займається тільки вижиманням і викачуванням, чим демонструє поведінку не як національний перевізник, а як справжній окупант.
