Aleksei Parnowski
2 hours ago
В коментарях до поста про модифікації F-16 (лінк в першому коменті) мене питали, а якої модифікації данські F-16, що нам обіцяють? Формальна відповідь — F-16AM/BM Block 20 MLU, але вона сама по собі мало про що каже, бо Block 20 MLU дуже різні.
Давайте уважно подивимось на спарку (тобто двомісний учбово-бойовий) F-16, в якій сидять президент України та прем'єрка Данії. На борту видно серійний номер 86-0199. Швидкий пошук в гуглі каже нам, що цей борт був побудований на заводі Фоккер в Нідерландах 29.04.1988 в модифікації F-16B Block 15 OCU, а 22.02.2001 був модернізований до F-16BM Block 20 MLU. Модифікація Block 15 OCU одразу отримувала двигун F100-PW-220 без обмеження по часу роботи на максимальній тязі і з покращеною надійністю порівняно з F100-PW-200, це вже добре. Насправді, це — один з найновіших данских F-16, адже більшість була замовлена ще у 1980 році і побудовані у модифікаціях Block 1-15 (усі, окрім побудованих в Нідерландах).
Данський флот F-16
Виготовлені в Бельгії (46+12 бортів):
Block 1
3 F-16A 78-0174 / 78-0176 (1 втрачено: 78-0175 05.04.1983)
2 F-16B 78-0204 / 78-0205 (1 втрачено: 78-0205 11.12.1996)
Block 5
12 F-16A 78-0177 / 78-0188 (4 втрачено: 78-0178 02.04.2001, 78-0179 01.04.1985, 78-0185 10.12.1987, 78-0186 01.04.1985)
3 F-16B 78-0206 / 78-0208
Block 10
15 F-16A 78-0189 / 78-0203
3 F-16B 78-0209 / 78-0211 (2 втрачено: 78-0209 19.06.1984, 78-0211 19.06.1984)
Block 15
16 F-16A 80-3596 / 80-3611
4 F-16B 80-3612 / 80-3615
Виготовлені в Нідерландах (8+4 бортів):
Block 15 OCU
3 F-16B 86-0197 / 86-0199
5 F-16A 87-0004 / 87-0008
1 F-16B 87-0022
3 F-16A 88-0016 / 88-0018 (3)
Виготовлені в США (6+1 бортів на заміну втрачених раніше):
Block 10
1 F-16B 80-0626
Block 15
1 F-16A 82-1011
1 F-16A 82-1024
1 F-16A 83-1070 (1 втрачено: 83-1070 27.10.2015)
2 F-16A 83-1074 / 83-1075
1 F-16A 83-1107
Усі 61 літаків F-16, що залишилися в строю на кінець 1990-х, пройшли програму модернізації до рівня Block 20 MLU.
Якщо до того вони могли застосовувати лише ракети повітря-повітря AIM-9L та некероване озброєння повітря-поверхня (бомби Mk.82 та Mk.84, некеровані авіаційні ракети Hydra), то після модернізації можливості якісно підвищилися. Вони отримали новий радар, який дозволив застосовувати також ракети повітря-повітря AIM-120 AMRAAM, ракети повітря-поверхня AGM-65 Maverick і керовані бомби сімейства Paveway GBU-12 та GBU-24, а також сімейства JDAM GBU-31.
Також були встановлені радіолінія для обміну тактичними даними LINK 16, нашоломна система цілевказання JHMCS, та система РЕБ EWMS, що доповнюється станцією активних перешкод AMJS та диспенсерами хибних цілей (обидва — данської розробки). З цікавинок, до рамки ІЛС ̶п̶̶р̶̶и̶̶м̶̶о̶̶т̶̶а̶̶л̶̶и̶̶ ̶̶с̶̶к̶̶о̶̶т̶̶ч̶̶е̶̶м̶ прикріпили дешевий кварцевий годинник, бо вбудований годинник на панелі приладів виявився незручним.
Як бачите, по оснащенню це — один з найкращих варіантів Block 20 MLU.
Наскільки мені відомо, двигун при модернізації не мінявся, тобто більшість з них, скоріше за все, залишились зі старими і капризними F100-PW-200, які можуть необмежено по часу працювати лише на 84.5% максимальної тяги, а на форсажі — не довше 5 хвилин, але це не точно.
Також варто пам'ятати, що усі ці борти були виготовлені ще у 1980-ті роки (перші 2 цифри серійного номеру — рік закладки).