88
« Остання відповідь від Солоха Квітень 25, 2024, 10:50:38 »
В часи війни рішення мають бути дуже продуманими, а не вилупленими з офісу простих рішень. В першу чергу треба оцінювати за двома критеріями.
1.Чи вони допоможуть фронту?
2. Чи вони не порушать єдність суспільства?
Давайте розберемо заборону на надання консульських послуг. Винесемо за дужки незаконність і відповідальність за статтею ККУ про перевищення повноважень - це буде потім.
Ефективність для ЗСУ. Чи поверне це ухилянтів, які втекли в перші години вторгнення або заплатили хабарі усім можливим відомствам усієї вертикалі влади, щоб утекти? Думаю, що результат буде близький до нуля. Одні подадуть в суди (адвокати вже пропонують послуги), інші отримають так звані «сірі» паспорти - документи для перемування всередині ЄС або відповідної країни ЄС, що видаються при відсутності можливості отримати консульські послуги для громадян від їхньої держави. В Польщі і Німеччині, де українців найбільше, така можливість точно передбачена. Отже, на масове свідоме повернення сподіватись не доводиться.
Єдність суспільства. Судячи з онлайн-баталій, це переший крок влади, який досягнув розколу. Справедливість перемагає законність і це дуже погана ознака, оскільки вона притаманна незрілим суспільствам. Проте, і в зрілих вона виникає, якщо потрапити в больову точку. Просто зріла влада зрілих суспільств намагається туди не бити, розуміючи наслідки. У нас, влада, яка почала різко втрачати суспільну довіру, вдалася до старого, як світ прийому Divide et Empera. Розділяй і володарюй.
Питання серйозні і до формату. Дистанційне оновлення даних для військової служби в електронному кабінеті запрацює не раніше, ніж за три місяці, а послуги припинені вже.
На мою думку, рішення про припинення надання консульських послуг досягне протилежного ефекту від очікуваного. Чи були альтернативні варіанти? Ну, наприклад, раніше не продавати виїзд за тарифом від $5.000/ухилянт. І тепер не закривати консульства та сервіси, а змінити правила надання послуг, які би не порушували законодавство, враховувало становище людей з інвалідністю та інших категорій, які не підпадають під мобілізацію, і загалом не давали всі правові підстави для отримання «сірих» паспортів. Тоді можна було би сперечатись про якийсь ефект, а не чітко констатувати шкідливість обраного підходу.
@zakrytazona