Автор Тема: #Україна
 

Offline AlexUA

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 20805
  • Karma: 1468
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #210 : Квітень 07, 2019, 18:53:29 »
Неплохой микс...


Offline massii

  • ****
  • Повідомлень: 400
  • Karma: 593
Re: #Україна
« Reply #211 : Травень 05, 2019, 10:51:58 »
Гурт B&B Project зіграв попурі з найвідоміших пісень гурту Рамштайн на українських народних інструментах: бандурі та кнопковому акордеоні.



« Останнє редагування: Травень 05, 2019, 14:10:17 від Игрек »

Offline massii

  • ****
  • Повідомлень: 400
  • Karma: 593
Re: #Україна
« Reply #212 : Травень 05, 2019, 13:06:43 »
Архівістка й журналістка Марта Ониськів:"В мережі є багато відкритих онлайн-архівів, де можна знайти старі документи, світлини, карти, відео та інші матеріали. Ось деякі з них."

http://medialab.online/news/onlinearkhivy/?fbclid=IwAR3lskLWyAT0MsyAi4pK1XhXT8rNBU-gwVhU7Ey9pOw_vZc_vjAC4WKL1uc
(за цією адресою всі згадані далі сайти відкриваються одним кліком, наприклад, бібліотека старих газет: https://libraria.ua/?fbclid=IwAR3iNo-7QaqT5IOiUQC8SrV2UsDsCmdX-Y37Nz06AEIG7n9iIw0NPuNEiCo, деякі включені мною для прикладу, а всі можна знайти у статті)

Оцифрована преса, фотографії, мапи, щоденники, документальні виставки, збірки фольклору та старе кіно.

Ми часто пишемо про історію як джерело тем, фактів і натхнення для журналістських матеріалів. Писали про роботу журналіста Едуарда Андрющенка у відкритих архівах радянських спецслужб, про небанальні історичні медіапроекти і про те, як працювати з історичними темами. Та якщо запитати журналістів про те, що відохочує їх від роботи з першоджерелами, вони зазвичай відповідають: нема часу, не хочу (боюся) йти в архів, не знаю, як, де і що саме шукати. Архівістка й журналістка Марта Ониськів підказує: йти кудись не обов’язково. В мережі є багато відкритих онлайн-архівів, де можна знайти старі документи, світлини, карти, відео та інші матеріали. Ось деякі з них.

Старі газети

Libraria.ua — проект, який оцифровує друковані видання, що мали стосунок до України: ті, що виходили на українських землях, та емігрантські. В архіві понад чотириста видань із кінця 19 до середини 20 століття. Більшість згрупована в колекції: єврейська міжвоєнна періодика, щоденні регіональні газети, пропагандистська преса окупованих територій 1941-1944 років тощо.

Перша україномовна газета США «Свобода», яку емігранти видають із 1893 року, теж оцифрована. Онлайн можна переглянути всі її випуски до 2015 року. Газета пише про життя українців в Америці, міжнародну політику, події в Україні тощо.  (http://svoboda-news.com/svwp/pdfархів/?fbclid=IwAR3ximY9SvWez3AnU8nj32bjEeJFayHmt0QOjPmnHHsWczQOiA24QQQmvo0)


Цей комікс вийшов у газеті «Свобода» 2 вересня 1939 року. Головною новиною випуску був напад Німеччини на Польщу.

На сайті diasporiana.org.ua можна переглянути багато газет і журналів української еміграції, що видавались із початку 20 століття до наших часів. (http://diasporiana.org.ua/category/periodika/)

На сайті бібліотеки українського мистецтва є колекція журналів, газет і альманахів про українську культуру, виданих із початку 20 століття. (http://uartlib.org/zhurnali/)

Сайт австрійської національної бібліотеки опублікував щоденні польськомовні Kurjer Lwowski та Kurjer Stanislawowski, які видавали у 1885-1918 роках. На інших бібліотечних сайтах Європи можна пошукати інші українські видання.

Сайт Europeana Collections оцифрував чотири мільйони періодичних видань із різних європейських країн. Українських серед них нема, але ресурс буде корисним для тих, хто шукає зарубіжну пресу. Крім періодики, тут є фотографії, мапи й музичні записи різних часів.

Старі мапи

Mapire — це проект для любителів старих мап. На сайті є карти Європи з 18 століття — як загальні, так і окремих країн і місцевостей. Тут є кадастрові та військові мапи Габсбурзької імперії, на яких позначені західноукраїнські землі. Сайт дає змогу співставити старі мапи з сучасними.

У блозі maps.vlasenko.net опубліковані історичні мапи України з 17 до 20 століття, топографічні карти першої половини 20 століття та плани Києва з 1700 до 1958 року.


З мапи Києва 1890 року можна дізнатись, що вже тоді на Подолі була вулиця «Хоревая» 🙁

На сайті Археологічна карта Криму можна переглянути мапи півострова, плани окремих його міст і споруд.

Документи визвольного руху

В Архіві українського визвольного руху майже 25 тисяч документів з історії України. Тут можна побачити, наприклад, документ Центральної ради та особисті листи Романа Шухевича. Є тут також повідомлення іноземних дипломатів про Голодомор 1932-33 років та матеріали про селянські повстання 1930-х в Україні. (http://avr.org.ua/index.php/ZBIRKY)

Американський інститут Юзефа Пілсудського оцифрував чимало документів армії Української Народної Республіки у 1919-1920 роках. Тут є не лише офіційне листування й накази військового командування, а й матеріали про життя і побут українських вояків: яких ліків вони потребували, чи мали достатньо одягу і взуття, як працювало видавництво «Син України» тощо.


Інтерв’ю швейцарського журналіста з гетьманом Скоропадським.

Про Голодомор

В електронному архіві Голодомору зібрано найбільше матеріалів про штучний голод 1928-29, 1932-33 та 1946-47 років в Україні. Спогади очевидців, документи тогочасних органів влади про хлібозаготівлі, труднощі з продовольством та допомогу окремим районам, а також список загиблих від голоду.

Є також мапа з іменами жертв Голодомору 1932-1933 років. Загиблих можна шукати за регіоном і прізвищем. 

На сайті Меморіалу жертв Голодомору можна знайти фотоматеріали, але колекція невелика. Варто поглянути на світлини Гарета Джонса — британського журналіста, який перший публічно повідомив про Голодомор у західній пресі. Фільм польської режисерки Аґнешки Голланд про Джонса вийде восени 2019 року.

Про репресованих

Національний банк репресованих зафіксував понад 370 тисяч людей, які зазнали політичних репресій від радянської влади з 1918 до 1980-х років. Проект випускає книжковий цикл «Реабілітовані історією» з короткими біографічними довідками про репресованих та їхніми спогадами. Електронні версії книжок також є на сайті. Шукати репресованих можна за прізвищем і місцями, де вони народились і мешкали.

На сайті музею «Територія терору» є архівні матеріали про репресії на українських землях між 1919 та початком 1950-х. Зокрема документи й фото про колективізацію, голодомори, остарбайтерів часів гітлерівської окупації, ліквідацію Української греко-католицької церкви тощо, а також відеоматеріали зі спогадами очевидців.


Акція за легалізацію Української греко-католицької церкви в Москві, 1989 рік. Фото з сайту «Території терору»

Архіви єврейських громад

Проект JewishGen, створений музеєм єврейської спадщини у Нью-Йорку, присвячений історії єврейських громад всього світу і українських земель зокрема. На сайті можна обрати запропонований історичний регіон, наприклад, Галичину, Польщу, Україну. Якщо ви обрали на мапі населений пункт, пошук видасть інформацію про історію тамтешньої єврейської громади, старі мапи, а часом цілі наукові праці про це місце.

Світовий центр пам’яті Голокосту Yad Vashem оцифрував матеріали про геноцид єврейського народу. Тут можна переглянути світлини концтаборів і таборів смерті, біографії жертв Голокосту, документи про знищення євреїв нацистами, наукові дослідження, фільми та мапи депортації.

Документальні виставки

Офіційний сайт Державної архівної служби України  має розділ «документальні виставки», де публікуються добірки оцифрованих документів про певну подію — наприклад, трагедію у Бабиному Яру чи аварію на Чорнобильській АЕС, — зібраних із різних архівів країни.

Електронні виставки кінофотофоноархіву імені Гордія Пшеничного складаються лише з матеріалів, що зберігаються в цьому архіві. Але тут можна побачити, наприклад, унікальні світлини Києва 1943-44 років, жінок під час Другої світової війни, голосування на референдумі 1991 року тощо.

Аудіо- й відеоколекції

Електронний архів українського фольклору публікує записи народних пісень, які фолькоористи збирають на Бойківщині, Поліссі, Яворівщині тощо.

На сайті Центру міської історії є документальне та аматорське відео міст України та Центрально-Східної Європи та архів телевізійних новин. Тут є також старі фото, карти, архів з інтерв’ю-спогадами, які, втім, стосуються лише Львова.

«Територія терору» має архів відео 20-х — 40-х років 20 століття переважно пропагандистського характеру. Наприклад, «визволення» Тернополя радянською армією чи театральні виступи акторів-в’язнів на Соловках.



Антирелігійний дитячий марш. Відеозапис з архіву «Території терору»

На сайті проекту NInA можна знайти польські аудіовізуальні матеріали: тут уже майже двадцять тисяч відео- та аудіозаписів фільмів, театральних прем’єр чи концертів польських митців минулого.

Архіви класиків

На сайті Національного музею Тараса Шевченка і порталі Шевченка є особова справа з Імперської академії мистецтв, розпорядження цензурного комітету щодо книжок поета та інші документи, які його стосуються.

В архіві Михайла Грушевського можна знайти рукописи, але документів, які стосуються життя історика, у вільному доступі немає — тільки перелік.

Електронний архів Володимира Вернадського пропонує щоденники, автобіографію та інші документи науковця, оцифровані працівниками Національної бібліотеки, названої на його честь. 

Наукова література

На сайті електронної бібліотеки України зібрані архіви чотирьох десятків наукових установ. Шукати наукові публікації можна також на сайтах Academia.edu чи в Google Академія.

Це, звісно, далеко не повний перелік онлайн-архівів та платформ, на яких можна знайти тексти, фото, відео- та аудіозаписи про минуле. Головне — не забувайте, публікуючи свої знахідки, посилатись на джерело.  Люди, які створюють, підтримують і поповнюють онлайн-архіви, на це заслуговують.

Головне зображення Luis Tosta
« Останнє редагування: Травень 05, 2019, 13:19:17 від massii »

Offline Игрек

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 3266
  • Karma: 2668
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #213 : Травень 05, 2019, 14:11:27 »
Гурт B&B Project зіграв попурі з найвідоміших пісень гурту Рамштайн на українських народних інструментах: бандурі та кнопковому акордеоні.
Поправил линк на ютуб.

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #214 : Травень 16, 2019, 14:00:45 »

Offline Kaa

  • *****
  • Повідомлень: 3024
  • Karma: 4554
  • Стать: Чоловіча
  • Жидомоскальский укр
Re: #Україна
« Reply #215 : Травень 16, 2019, 19:43:29 »
З днем вишиванки!
Praise the Lord and pass the ammunition
And we'll all stay free

Offline Lily_was_here

  • *****
  • Повідомлень: 9121
  • Karma: 7879
  • Стать: Жіноча
  • uk_ua
Re: #Україна
« Reply #216 : Травень 16, 2019, 20:17:31 »
Морок минет и многие прозреют. (sic!)

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #217 : Червень 08, 2019, 14:39:32 »

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #218 : Червень 14, 2019, 21:28:49 »
П"ятниця. Десь у Полтаві.

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #219 : Червень 15, 2019, 18:21:52 »
Цитувати (виділене)
"А ВИ ТОЧНО ХОР?": ЯК УКРАЇНСЬКІ СПІВАКИ ІЗ "ЩЕДРИКОМ" ПОЛЬСЬКИЙ КОРДОН ПЕРЕТИНАЛИ – ВІДЕО
https://www.5.ua/dyvohliad/khor-kharkivskoho-teatru-opery-ta-baletu-zaspivav-shchedryka-na-kordoni-z-polshcheiu-194225.html

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #220 : Липень 22, 2019, 19:32:49 »

Offline RedCat

  • *****
  • Повідомлень: 7043
  • Karma: 12861
  • Стать: Жіноча
Re: #Україна
« Reply #221 : Серпень 15, 2019, 14:27:28 »
Цікавинку знайшла
Чому чоловіку не можна мак в макітрі терти :)

Цитувати (виділене)
Традиційною стравою на Маковія в Україні є шулики. Здається, нічого особливого: пісний корж, поламаний на шматочки й залитий водою з маком і медом. Насправді ж за цією простотою стоїть прадавній слов’янський обряд, «прив’язаний» до християнського свята: «Мак мнеться для того, щоб козаків на нашій землі було, як маку рясного». Яке відношення до приготування цієї страви мають козаки? На перший погляд – ніякого. Бо ж здавна, виявляється, чоловікам узагалі небажано було спостерігати за процедурою перетирання маку…

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #222 : Серпень 22, 2019, 18:00:58 »
Афігєнна!
Цитувати (виділене)
Україна у Facebook
SMM часів Київської Русі, #ХристиянствоBucketChallenge, чекіни Тараса Шевченка, селфі Павла Поповича на орбіті, новітня історія та День незалежності. Ми уявили, що було б, якби в нашої країни була своя сторінка у Facebook.
https://facebook.platfor.ma/?fbclid=IwAR0XFxYIvy47W9yJgd1ROMfJzN3zrDqTRyjKlZLoJcq7fHOBTesCN2IUmZY

Offline AlexUA

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 20805
  • Karma: 1468
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #223 : Вересень 21, 2019, 01:53:44 »

Offline AlexUA

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 20805
  • Karma: 1468
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #224 : Листопад 06, 2019, 11:49:01 »
http://www.archive-uu.com/ua

Цитувати (виділене)
Украинские искусствоведы и арт-кураторы запустили цифровой архив украинского неофициального искусства второй половины XX века.

Среди своих целей создатели проекта Ukrainian Unofficial называют избавление от информационного вакуума в отечественном искусствоведении, создание информационной базы и емкого источника для исследователей украинского изобразительного искусства, говорится на официальном сайте архива.

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #225 : Листопад 08, 2019, 12:03:52 »
Український балкон - боротьба триває.
Цитувати (виділене)
Компанія «Minimal Movie» за підтримки Українського культурного фонду випустила документальний фільм про феномен українського балкона Enter Through The Balcony («Вхід через балкон»).

Знімання проходили у восьми містах: Києві, Одесі, Харкові, Львові, Дніпропетровську, Вінниці, Полтаві та Горішніх Плавнях. До створення картини залучили архітекторів, антропологів та істориків.
https://zmist.pl.ua/news/mezha-mizh-privatnim-i-publichnim-balkoni-z-poltavshchini-potrapili-do-dokumentalnogo-filmu?fbclid=IwAR0x5_-QzCfpPnBMSf_6o46hklb18WqcHyBU3H7JuLIJV_MT6XV1BdBQmmw

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #226 : Листопад 23, 2019, 19:41:05 »
10% інтернету в Україні у 2019 році
Цитувати (виділене)
Статистика європейських інтернет-користувачів по країнах Європи 1991 - 2019.

Offline Mike123

  • *****
  • Повідомлень: 27668
  • Karma: 7881
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #227 : Листопад 23, 2019, 20:28:50 »
10% інтернету в Україні у 2019 році
Як це вони рахували, цікаво :). Враховані всі смартфони? Чи тільки дротовий зв'язок?

Offline Mathilda

  • *****
  • Повідомлень: 5312
  • Karma: 3258
  • Стать: Жіноча
  • Nederland
Re: #Україна
« Reply #228 : Грудень 05, 2019, 00:07:46 »

Offline AlexUA

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 20805
  • Karma: 1468
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #229 : Грудень 25, 2019, 22:25:12 »
Музыка на любителя, но дизайнеру костюмов 6+... Просто охуенно...

https://www.youtube.com/playlist?list=PLmwDbIbyjhHlOSEnbUJKdlMWqPGBCf6gX

З.Ы. Мой выбор Ватра...

Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #230 : Січень 01, 2020, 18:01:20 »
Полтавська ялинка. Днями.

Offline com

  • *****
  • Повідомлень: 1651
  • Karma: 69
  • Стать: Чоловіча
  • Львів
Re: #Україна
« Reply #231 : Січень 01, 2020, 20:15:14 »
Відкрився https://takflix.com/

Offline com

  • *****
  • Повідомлень: 1651
  • Karma: 69
  • Стать: Чоловіча
  • Львів
Re: #Україна
« Reply #232 : Січень 02, 2020, 00:01:58 »

Offline AlexUA

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 20805
  • Karma: 1468
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #233 : Січень 11, 2020, 22:27:25 »
Херсонская область...


Offline Eney

  • *****
  • Повідомлень: 35595
  • Karma: 23487
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #234 : Лютий 06, 2020, 12:59:56 »
Дмитро Павличко – Ніні Матвієнко, яка віддала сина в московський монастир.
Не вчи мене любити Україну,
 Якщо ти свого сина віддала
 Московській церкві, золоту дитину
 Перевернула в темного хахла.
Не чує він тепер твоєї мови,
 Ненавидить свого дитинства сни,
 Не молиться до Божої Покрови
 За Україну, що встає з труни.
Ти сина в монастир чужий сховала,
 Закрила мудро від страшних загроз;
 Душа твоя від страху приневпала,
 Але не бійсь! Він – славний малорос.
Він молиться до імперського бога,
 Цілує руку п’яного попа,
 Ховається од світла, як стонога,
 Його душа – безпам’ятна й сліпа.
Він дивиться в царів жорстокі лиця,
 Та бачить янголів, а не катюг;
 Він – не слуга Господній, він – мокриця,
 Диявола пахолок, рабський дух!
…А твій синок до твого серця й дому
 Не вернеться із підкремлівських зір,
 Він на землі Гоморри і Содому
 Відновлює кривавий «русский мір»!»

Offline AlexUA

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 20805
  • Karma: 1468
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #235 : Березень 24, 2020, 06:27:57 »
Цитувати (виділене)
Среди славянских обрядов, сложившихся на стыке язычества и христианства, известно и так называемое опахивание (по-украински "оборювання"). Цель этого действа состояла в том, чтобы уберечь некий участок, село, а то и целое местечко от губительной заразы, поражавшей людей либо скот. В обряде принимали участие одни только женщины (а лучше всего "незазорные девушки"), которые ближе к полуночи впрягались в соху и "опахивали" ("оборювали") замкнутой бороздой защищаемое место. В иных случаях участницы надевали на себя белые сорочки, в других – обходились вообще без всякой одежды. Если во время шествия попадался на пути случайный мужчина, его могли крепко побить, потому что из-за его нескромности магия теряла силу...

Колоритное описание реального случая "оборювання" на Киевщине попалось мне в документах Центрального государственного исторического архива Украины (Киев), фонд 442. Дело было летом 1848 года в старинном местечке Радомысльского уезда под названием Чернобыль (теперь-то оно всем известно). Надо сказать, что у населения Чернобыля были все основания бояться эпидемии холеры, которая в ту пору проникла из азиатских стран на украинскую землю. За несколько месяцев до этого от нашествия холеры серьезно пострадал Киев, где из 1680 заболевших излечилось только 690 – смертность, таким образом, достигла 59%!

Итак, слово архивным документам. Стилевые особенности по возможности сохранены.

Господину Киевскому военному, Подольскому и Волынскому Генерал-Губернатору
Радомысльского Земского Исправника Рапорт

3 июля 1848 года
№ 314

Пристав 5 стана рапортом от 30-го июня за № 2297 донес мне, что по возврате его из отлучки в м. Чернобыль узнал он, что... в ночное время против 28 числа в самую почти полночь появилась на улице шайка девок нагих, около 40 душ с распущенными волосами, из коих одна несла косу, другая образ святый, третяя зажженную свечу, а протчие, запрягшись в соху, тянули оную по улицам. Жители м. Чернобыля, состоящие из разных исповеданий, стревожены были сим до чрезвычайности и почти все пришли в смущение. Действием нижних полицейских служителей по распоряжению находившегося в м. Чернобыле кандидата на полицейские должности Гутковского задержано из них 6 душ и соху, а протчие со свечою и иконою ушли, задержанные посажены были в съезжий двор впредь до приезда станового пристава, но благочинный 6-ой части протоиерей Шиманский требовал освобождения их и затем, придя сам лично со своими причетниками, 28 числа освободил всех задержанных и взял соху. Соха эта принадлежала приходскому священнику Лузанову, зятю протоиерея Шиманского. И как чиновник Гутковский объяснил: то шайка тех нагих девок некоторых из жителей перепугала, причинила побои и в одном доме выбила окошки, а еврея Нохим Волька Наровлянского, оступив на улице около дому, все нагие девки причинили побои, и что они ходили с этим волшебством с дозволения священника и икона дана им из церкви. При расспросе же приставом 5-го стана протоиерея Шиманского, для чего он позволил себе вмешиваться в распоряжения действий полиции, то он ничего удовлетворительного не ответил, и в ночное время 29 числа вновь собралась толпа нагих девок на улице около Ильинской церкви и несмотря что полицейские служители, которые при первом появлении их разгоняли, не уступали, а потому помощником пристава схвачены 3 девки уже одевшиесь в платье, а протчие разбежались. Благочинный протоиерей Шиманский домогался у пристава освобождения их без всякого упоминания, и когда его прозьба уважена быть не могла, потому только дабы не дать повода к збору новой шайки; ибо многие отзывались при задержании, что они не опасаются никакого наказания, ибо им дозволило Духовенство собираться толпою нагими и оборывать местечко, и что если они сие исполнят, то болезнь холера, ныне действующая во многих местах, прекратится. Но жители м. Чернобыля и в особенности евреи домогались прекращения сего. Благочинный Шиманский, выйдя из дома становой квартиры к крестианам, коим пристав внушал, дабы они в суеверие не верили и не дозволяли бы своим дочерям решаться на подобные поступки, кричал дабы сошли со двора, которые несмотря на увещания пристава разбежались. – Обстоятельство это представляя на благоусмотрение Вашего Высокопревосходительства, имею честь доложить: 1-е что как жители м. Чернобыля допустились суеверия по наставлению Духовной особы, а действие протоиерея Шиманского принято лицами других исповеданий за колдовство, а потому, хотя при этом не произошло более никакого поступка, однакож дабы суеверие это не могло иметь влияния на всех жителей и самое Духовенство не теряло бы приличного ему религиозного уважения, я долгом щитаю просить Вашего Высокопревосходительства, не угодно ли будет для усовещания жителей м. Чернобыля помимо протоиерея Шиманского командировать другого священника, а с протоиерея Шиманского за неприличные его сану действия в пример протчим не оставить без должного взыскания, и 2-ое что о сем сего же числа донесено мною и Господину Начальнику Губернии.

Земский исправник полковник Рузи

Это донесение составил отставной полковник Александр Рузи, в прошлом – участник Отечественной войны 1812 года, а после описанных событий еще занимавший должности радомысльского и бердичевского городничего. Но куда более громкое имя носил адресат послания – начальник Юго-Западного края, генерал от инфантерии Дмитрий Гаврилович Бибиков. Вплоть до 1919 года нынешний бульвар Тараса Шевченко в Киеве назывался Бибиковским бульваром.

Дмитрий Гаврилович был грозным сатрапом, любимцем своего шефа – царя Николая I, за упущения по службе мог жестоко наказать. Но в данном случае претензии радомысльского исправника касались духовных особ. И генерал-губернатор в соответствии с заведенными порядками послал запрос самому высокопоставленному лицу в Киеве по ведомству православного исповедания – киевскому митрополиту Филарету (Амфитеатрову).

Владыка Филарет, ныне причисленный к лику святых, оставил по себе благодарную память как один из самых искренних и добрых иерархов. Но наряду с добротой его отличало природное достоинство, с которым он нес свой сан перед мирскими вельможами. Святитель Филарет мог смело, без угодничания говорить с самим императором Николаем. И никому не давал в обиду своих батюшек, хотя, бывало, сам распекал их за недостойные поступки в свойственной ему добродушной манере.

Генералу Бибикову пришлось дожидаться ответа больше трех месяцев. За это время по поручению владыки Киевская духовная консистория навела свои справки, после чего митрополит отправил начальнику края послание, суть которого может быть вкратце изложена так: факты не подтвердились, но строгие меры приняты.

Его Высокопревосходительству господину Киевскому, Подольскому и Волынскому военному губернатору Димитрию Гавриловичу Бибикову
№ 9012
Октября 20 дня 1848 года

Высокопревосходительный Господин
Милостивый Государь!

На почтеннейшее отношение Вашего Высокопревосходительства от 8-го июля сего года за № 6464-м с препровождением копии рапорта Радомысльского земского исправника, о неблаговидных поступках м. Чернобыля протоиерея Феодора Шиманского и его зятя священника Лузанова, заключающихся в выдаче будто бы крестьянским девкам иконы и сохи для оборания того местечка и прекращения эпидемической болезни – холеры, возвращая при сем прописанное донесение земского исправника, честь имею уведомить Вас, Милостивый Государь, что протоиерей Шиманский, будучи вызван в здешнюю Консисторию, против прописанного донесения земского исправника отозвался, что подобные суеверные поступки между простонародием, каковые учинены малолетними девушками местечка Чернобыля без ведома его Шиманского, везде водятся при появлении какой-либо болезни на людей или падежа на скот, чего впрочем искоренить невозможно. Икона взята ими из дома тамошнего жителя Радиона Новака, а соха с ярмом выдана им церковным сторожем, без ведома священника Лузанова, который на тот раз был в отсутствии. Взятых по сему делу полицейским чиновником Гутковским под арест девушек он Шиманский не выпускал и с ходатайством об них ни к кому не обращался, хотя же и был того дня в канцелярии пристава, но собственно за отобранием церковного плана, а по выходе из той канцелярии заходил к нему приставу для получения объявлений о уплате помещиками крестьянам за рабочие дни, каковые объявления отданы господином Предводителем Дворянства для передачи ему Шиманскому. Жителей местечка Чернобыля в то время, когда наказывал девушек оный пристав, к себе не приглашал, а потому он их оттуда и не выгонял. По рассмотрении такового отзыва протоиерея Шиманского вследствие распоряжения моего от 28-го сентября за № 8105-м предписано из Консистории Радомысельскому Духовному Правлению о строжайшем подтверждении протоиерею Шиманскому и священнику Лузанову, чтобы они по долгу звания своего старались всемерно вразумлять прихожан своих и отвращать от подобных суеверных действий.

Призывая на Вас благословение Божие с истинным почтением и совершенною преданностию честь имею быть
Вашего Высокопревосходительства покорнейший слуга
Филарет Митрополит Киевский

Тем и закончилась попытка чернобыльских девиц отстоять свое местечко от холеры. Как видим, в итоге хуже всех пришлось побитому чернобыльцу Нохим Вольку Наровлянскому, – но уж совершенно незачем ему было среди ночи ошиваться "на улице около дому" и пялиться на чужой обряд.

Не могу сказать, посещала ли в том году Чернобыль губительная эпидемия, – знаю только, что через год местечко изрядно пострадало от пожара. К слову, Ильинская церковь, упомянутая в донесении, существует и даже действует по сей день, только ее нынешнее каменное здание было построено уже в 1878 году, а тогда, в 1848-м, храм священника Лузанова был деревянный.

Сейчас мы видим, что для борьбы с грозящим всем нам COVID-19 применяются совсем другие методы. Но кто знает – не придется ли, когда потеплеет, вспомнить о старинных народных средствах?

https://mik-kiev.livejournal.com/98913.html

Offline massii

  • ****
  • Повідомлень: 400
  • Karma: 593
Re: #Україна
« Reply #236 : Червень 04, 2020, 07:52:57 »

Offline AlexUA

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 20805
  • Karma: 1468
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #237 : Червень 21, 2020, 13:34:45 »
Постановочно, но в принципе интересно посмотреть на механику....


Offline invariant

  • *****
  • Повідомлень: 7796
  • Karma: 3628
  • Стать: Чоловіча
  • Київ <-> Вінниця
    • Шарага
Re: #Україна
« Reply #238 : Червень 21, 2020, 14:28:28 »
Херсонская область...
Cпойлер

Russian warship, go fuck yourself!

Offline AlexUA

  • Hero Member
  • ******
  • Повідомлень: 20805
  • Karma: 1468
  • Стать: Чоловіча
Re: #Україна
« Reply #239 : Червень 24, 2020, 12:18:12 »


Цитувати (виділене)
Біля хати, парубки і дівчата в національному одязі. Село Реутенці (тепер Сумщина) 1907 рік ! Фото просто зачаровує ! Так виглядали Бандерівці - Махновці - Петлюрівці - Мазепиновці - нащадки Запоріжських козаків, Кубаньські козаки - одним словом Українці, понад 100 років тому. (c)

https://scontent.fiev12-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/103479759_1654378881406205_2342513481514980845_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=cdbe9c&_nc_oc=AQltZSdInqVxeFK2sl7DL_Z3wRBapKNaOV7aIdbUl5Kwhg9QMAFlG1zHOREnUnUvF8s&_nc_ht=scontent.fiev12-1.fna&oh=2d174fb44b0ba8be29d18ac4d71ef46f&oe=5F16B2BF

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.